3

Början på min hållbarhetsresa

Så vi vet att jorden inte mår så bra - detta kom till mig starkare efter det att jag och min man fått vårt första barn. Jag började få längre perspektiv, hur ville jag att mina barn och barnbarn skulle växa upp? Skulle de vara möjligt för dem att uppleva den värld som jag växte upp i? Stegen för mig är många och små. Jag lär mig nya saker hela tiden - det blir mer och mer självklart för mig vad man som individ faktiskt kan göra för att ge det skall kunna ge ringar på vattnet. 
 
Det började med typblöjor och secondhand kläder - nu handlar det om allt i vår vardag alla val går att göra mer hållbara, en del är självklara och andra är med trögstartade. Någostans börjar vi alla, med olika förutsättningar. 
 
 
Men hållbarhet handlar för mig inte bara om plasten i haven, överkonsumtion och "flygskam" utan också på ett personligt plan familjeplanet, hur gör vi vår vardag hållbar så att vi mår bra och trivs. Vi valde att lämna stressen i storstan för ett lugnare liv på Gotland. Att göra det gav oss möjligheterna att forma vårt liv på ett annat sätt än vad Stockholm kunde erbjuda. 
 
Steg för steg mot en hållbarare livstil. 
 
Min resa första stegen hållbarhet sustainable influencers

Liknande inlägg

Kommentarer:

1 Tess:

skriven

Så klokt skrivet! Vi kan alla göra något för en bättre värld. Kram

Svar: Många bäckar små <3
gronpaon

2 Mamma 😊:

skriven

Vad fint du skriver ❤❤❤

3 Felicia (tidforliv):

skriven

Det här hade jag kunnat vara min text 😱

Svar: <3 Det är alltid kul att träffa likasinnade
gronpaon

Kommentera här: